20.11.12

HASZNOS HOLMIK

Neten jártamban-keltemben elég sok hasznos oldalba botlottam, amik részben meggyorsítják az ember kreatív digitális munkáját, részben pedig segítenek a Photoshop nélküli pillanatokban is alkotni vagy tervezni. Vagy egyszerűen csak remek dolog velük játszadozni, ha az embernek unalmas pillanatai akadnak munka közben :-)
Az oldal a színekkel kapcsolatos információk tudástára. Én arra használtam, hogy egy konkrét színnek megkeressem a HEX kódját, de fordítva is működik, kód alapján színt keresni. Több mint 500 szín pontos megvenezését is tartalmazza, mindezt mondjuk angolul.
Ha valaki színpalettát szeretne készíteni, netán a színelmélet irányelvei alapján, itt jó helyen jár. Az adobe oldalon akár egy feltöltött fotóból is készíthetünk palettát, a Scheme Designer pedig azt is megmutatja nekünk, hogy nézne ki egy weboldal a színeinkből felépítve. Mindkét oldalon válogathatunk mások által készített színsorokból is.
Online fotószerkesztő oldalak. Az alapbeállításokon kívül (kontraszt, szaturáció, élesség, fényerő) ezer meg egy dolgot adhatunk a képünkhöz: feliratot, effektet, keretet, textúrát, overlay-t, egyszerűen és gyorsan. Természetesen egyik sem Photoshop, de ingyenes oldaltól ezt nem is lehet várni. Mindenhol van lehetőség fizetős alkalmazásra is, de az ingyenes verziók is bőven elég opcióval rendelkeznek.
Mint ahogy eddig már kiderült, szeretem az online eszközöket. Nem kell hozzá semmit letölteni, várni, telepíteni, legtöbbször egyszerű őket kezelni. Ezért is használom én az axmagot a fotókönyveim lapozgatós formában való feltöltéséhez. Ez volt az egyetlen olyan online oldal, ahol nem kellett külön tárba feltöltenem az anyagot a könyvhöz, hanem a weboldal saját tárába megy, egyúttal konvertálja nekem és küld egy linket az általam megadott email-címre, amit be tudok illeszteni a blogomba. Előtte mondjuk kell készíteni egy PDF dokumentumot a fényképekkel/oldalakkal, de ez Wordben simán megoldható. És készen is vagyunk kábé 10 perc alatt, extra programok letöltése nélkül, sőt még regisztrálnom sem kellett. És garantáltan nem küldenek spamet.


És végül egy, amit tegnap találtam. Csíkos mintát szerettem volna előállítani és akkor bukkantam rá erre az oldalra, ahol be tudod állítani a színeket, távolságokat, a csíkozás dőlését, árnyékot, szóval mindazt, amit ilyenkor lehet. És a kész mintát gyorsan le is tölthetjük és adhatjuk is pattern-ként az hátterünkhöz. Tudom, szégyen és gyalázat, hogy nem a PS-en belül oldottam ezt meg, de így lényegesen gyorsabban lettem kész és attól még ugyanúgy saját készítésű a minta és nem loptam senkitől semmit.
A listám természetesen a teljesség igénye nélkül készült, kicsit magamnak is, hogy egyben legyenek ezek a talált kincsek.

És íme három új oldalam, amik az elmúlt hetekben készültek. Anyukám emlékére és az SB.hu kihívására ez:


Ez a vázlatkihívásra készült, meglepően könnyű volt alkalmazkodnom a sablonhoz. A tavalyi céges kirándulásunkat örökítettem meg, ez a kép már régen 'hevert' a mappámban, ideje volt megszkreppelni.


És Prága, mint téma még mindig itt van a fejemben, lévén számomra örök emlék, hogy ott ismertem meg D-t.


 Még csak kedd, de kitartás, 3 nap és itt a hétvége!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése