13.5.12

Minden nap iNSD

Ugyan május 5-én volt a Nemzetközi Scrapbook Nap, én manapság minden nap úgy élek, mintha épp aznap lenne. Freebie-ket vadászom, a webshopokban nézelődöm új készletek között, rácsodálkozom a galériákban a zseniális és gyönyörű oldalakra és alkotom a magam emlékeit. Mint például ezt is itt, amit Gigi Lifteld bátran kihívására sikerült még időben befejeznem tegnap:

Tegnap már volt időm az egyik új könyvembe is belekukkantani, Jim Krause-tól a Designs Basic Index-be. A legtalálóbb mondat, amivel kezdődhet egy ilyesmi könyv: 'Every layout begins as an empty space.' Már ezért érdemes volt megvenni :) Egyébként szerintem rém hasznos kezdőknek, mint én, akik még csak kóstolgatják a témát, de nemigazán tudják, mit miért csinálnak. Rengeteg példa elrendezésen keresztül mutatja be mi nem működik és mi az ami igen és miért.

Ma pedig befejeztem Jeffrey Eugenides Middlesex c. könyvét. Az utolsó száz oldalt már úgy faltam, holott rém lassan kezdődött a történet. Megvalósulni látszott ama elkézelésem, hogy a Pulitzer-díjas könyveknél feltétel, hogy unalmasak legyenek. De egyszercsak észrevettem, hogy beszippantott a történet és nagyon kiváncsi voltam, mi bontakozik ki belőle. A főszereplő egy lány, akiről már az elején sejthető, hogy nincs vele minden rendben genetikailag mert a nagyszülei testvérek és a szülei is rokonok. És ami a keretet adja az egésznek, amitől sodró lesz, hogy egy Amerikába emigrált görög nagycsalád közegében játszódik a 20-as évektől kezdve, mikor a az Egyesült Államok a legtöbb változáson ment át. 4 csillag legalább :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése